تاکید استاندار بر تسهیل روند جذب سرمایه گذار در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: لازم است بدنه دستگاههای اجرایی خوزستان از این لختی خارج شود و با چابکی و شجاعت بیشتر وارد کار شوند و کمک کنند تا شرایط برای جذب سرمایه گذار در استان مهیا شود 

غلامرضا شریعتی در جلسه رونمایی از پنجره واحد فیزیکی سرمایه گذاری خوزستان که امروز ۲۳ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تلاش شده است مسیر جذب سرمایه گذار در استان خوزستان هموار و روند اصلاح و بهبود بخشیده شود تا کسانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند، بدون موانع دست و پا گیر به هدف خود که سرمایه گذاری و ایجاد شرایط مناسبتر با ارزش افزوده بیشتر برای استان است دست پیدا کنند .

وی افزود: باید ابتدا ما وظیفه خودمان را در استان انجام دهیم و سپس از سرمایه گذار بخواهیم تا به وظایفش عمل کند. ایجاد زیرساخت های مناسب و فراهم کردن شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار از جمله وظایف مسولان است که باید مورد توجه قرار گیرد و در حال حاضر نیز در حال انجام است .

استاندار خوزستان تصریح کرد: پنجره واحد فیزیکی سرمایه گذاری خوزستان شروعی برای فراهم کردن زیرساخت ها در بحث جذب سرمایه گذار است. استانداری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان پایه و اساس این طرح و سایر دستگاه های مختلف اجرایی استان در این زمینه تلاش کردند تا این طرح اجرایی شود .

شریعتی ادامه داد: اکنون قرار است تا بحث نرم افزاری پنجره واحد استان صورت بگیرد تا فضایی مجازی برای کار ایجاد شود و روند جذب سرمایه گذار با سرعت بیشتری پیش رود .

وی بیان کرد: لازم است بدنه دستگاههای اجرایی خوزستان از این لختی خارج شود و با چابکی و شجاعت بیشتر وارد کار شوند و کمک کنند تا شرایط برای جذب سرمایه گذار در استان مهیا شود. باید تلاش شود تا مسیر جذب سرمایه گذار در استان روان شود، نه اینکه تلاش شود تا از سرمایه گذار، کمبود اعتبارات دستگاه را جبران کرد .

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فرآیندهای اخذ مجوزات در استان به ۱۵۸فرآیند رسیده است، گفت: دستگاه های اجرایی خوزستان با اهتمام ویژه نهایت همکاری را با معاونت اقتصادی استانداری خوزستان داشته باشند تا کار ایجاد پنجره واحد استان با سرعت بیشتری پیش رود .

شریعتی با بیان اینکه در شرایط موجود فقط ۸درصد از بودجه کل کشور برای اعتبارات عمرانی تا کنون تخصیص پیدا کرده است، گفت: اگر قرار است در استان شاهد رشد، توسعه و ایجاد اشتغال باشیم، باید فضای کسب و کار در خوزستان بهبود پیدا کند و شرایط برای سرمایه گذار بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط به شکلی باشد که دولت دست یاری به سمت بخش خصوصی دراز کند و شرایط را برای آنها فراهم کند تا بخش خصوصی زمینه توسعه پایدار کشور را مهیا کند. باید در زیرساخت ها شرایط برای سرمایه گذار فراهم و کمترین موانع برای او ایجاد شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.