دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:جاذبه های سرمایه گذاری در خوزستان نبایدکم شود

عصرجنوب-asrejonoob.ir:دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات ناشی از شرایط اقلیمی و گرمای فزاینده در استان خوزستان گفت: تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد جاذبه های سرمایه گذاری در این استان حساس و راهبردی کم شود.

به گزارش ایرنا محسن رضایی شامگاه یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در استان که در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد افزود: متاسفانه ما هر سال در خوزستان با یک مشکل جدید (گرمای طاقت فرسای هوا) رو به رو می شویم که این مساله روند سرمایه گذاری داخلی و خارجی را که می تواند به اشتغال مولد منجر شود با تهدیدهای جدی رو به رو خواهد کرد.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد شرایط زندگی مردم در خوزستان سخت تر شده است افزود: باید مجموعه ای منسجم و هدفمند از اقدام های موثر و راهگشا در استان عملیاتی شود تا بتوان این شرایط سخت را برای مردم خوزستان مهار و کنترل کرد.
رضایی تاکید کرد: به نظر می رسد با ظرفیت های استانی نمی توانیم مشکلات خوزستان را حل کرد و نیاز است از امکانات ملی برای حل مشکلات و چالش های استان استفاده شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر تاکید کرد باید بتوانیم مشکلات مردم را کاهش دهیم و چنانچه نیاز باشد باید مشکلات استان را در تهران پیگیری کرد.
رضایی افزود: احساس می کنم روند سخت شدن زندگی در استان خوزستان در پنج سال اخیر شدیدتر شده که این می تواند سبب از دست رفتن سرمایه های انسانی کارآمد ، ریزش و مهاجرت نیروها شود.
وی ادامه داد: خالی شدن استان از نیروهای انسانی کارآمد ، می تواند مشکلات زیادی در استان ایجاد کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داد تصریح کرد: باید سازوکارهایی تعریف شود تا زندگی ما از این که هست سخت تر نشود و روند سرمایه گذاری در استان با دشواری های غیرقابل پیش بینی مواجه نگردد.

*خوزستان با امنیت و درآمد ملی کشور گره خورده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست که استاندار خوزستان و مدیران ارشد اجرایی استان حضور داشتند با بیان اینکه ما به استان خوزستان تعصب خاصی نداریم و مشکلات همه جای کشور برای ما یکسان است و باید برای رفع همه مشکلات ایران عزیز چاره اندیشی و کار موثر و تاثیرگذار انجام داد افزود: خوزستان به دلیل شرایط خاص و موقعیت راهبردی ، همجواری خاص ، جمعیت و نقاط حساس آن ، با امنیت و درآمد ملی کشور گره خورده است لذا می طلبد که با مسایل استان با شیوه های متفاوت برخورد کرد و اجاره نداد موقعیت راهبردی استان به مخاطره بیفتد.
وی با طرح این سوال که چه کار باید کرد که زندگی در استان سخت تر نشود بیان کرد: اگر احساس می شود که باید امکانات مرکز کشور به خوزستان گسیل شود تا سطح زندگی و معیشت مردم بهبود یابد این کار باید انجام و در تهران پیگیری شود.

* تردید در آمار اشتغال
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تردید در آمار اشتغال واقعی در برخی مناطق کشور گفت: به نظر می رسد آماری که در مورد اشتغال ارائه می شود چندان واقعی نبوده و این زیبنده کشور ما نیست.
رضایی با بیان اینکه در مورد میزان اشتغال یکسان سازی صورت نمی گیرد افزود: باید در این زمینه تحقیق شود تا به صحت میزان اشتغال واقعی رسید.
در این نشست امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با ارائه گزارشی اعلام کرد: در چهار سال گذشته به طور میانگین سالانه ۵۵هزار شغل ، ۲۲۰هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه آمار اشتغال در استان واقعی گفت: اگر این فرصت های شغلی در چهار سال اخیر واقعی نبود وضعیت اشتغال در استان بهبود نسبی پیدا نمی کرد.
حاجتی در عین حال اذعان کرد که متوسط نرخ بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ، این استان از نظر سهم ایجاد اشتغال ، رتبه هفتم کشوری را در سال ۱۳۹۵ کسب کرده که موفقیت بدی نیست هرچند با استفاده از ظرفیت های طبیعی و انسانی استان ، می توانیم اشتغال پایدارتری در استان ایجاد کنیم که این نیازمند سرمایه گذاری است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع بندی این نشست گفت: نیاز است نشست هایی با مدیران و مسئولان استان و کشور برای بررسی مشکلات و چالش های استان خوزستان و راههای برون رفت از آنان برگزار شود و زندگی مردم استان در شرایط بهتری قرار گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید (کلیک کنید)

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.