معاون استاندار خوزستان: اختصاص اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومانی به ورزش استان نسبت به ظرفیت ها ناچیز است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: اعتبار اختصاص یافته ۲٫۵ میلیارد تومانی از محل تملک دارایی های استان به ورزش ، نسبت به ظرفیت های موجود در استان یک مبلغ بسیار ناچیز است.

به گزارش ایرنا علی حسین حسین زاده چهارشنبه در شورای ورزش استان اظهار کرد: در ماه های گذشته به رغم مشکلات موجود در استان، در حوزه اجتماعی که ورزش را نیز شامل می شود اقدامات خوبی در سطح کشوری صورت گرفته و حضور در جلسات مستمر و جمع بندی این برنامه ها مصوبات خوبی را برای خوزستان به همراه داشته است.
وی افزود: در پایان سال گذشته در شورای اجتماعی که در تهران برگزار شد از ۱۳ مصوبه هشت مصوبه برای خوزستان بود که این نشان دهنده تلاش های مستمر در زمینه ارتقای حوزه ورزش و جوانان و مسائل اجتماعی پیرامون آن است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس این مصوبات اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به خوزستان اختصاص داده می شود و اگرچه این میزان اعتبار در حوزه های عمرانی ناچیز است اما برای نخستین بار است که به حوزه اجتماعی چنین اعتباری تخصیص داده می شود.
وی بیان کرد: جا دارد از مدیرکل ورزش و جوانان استان برای برگزاری نخستین جلسه شورای ورزش استان با محوریت جانبازان و معلولان تقدیر کرد چرا که در شرایط کنونی برای ارتقای جایگاه ورزش استان باید تمرکز ویژه ای را بر روی هیات هایی که کمتر دیده شده اند، بگذاریم.
حسین زاده تصریح کرد: یکی از عوامل موثردر ارتقای جایگاه ورزش استان کمک کند حضور مستمر مدیران دستگاه ها در شورای ورزش استان وبررسی تخصصی مسائل و مشکلات است.
وی با انتقاد از برخی از دستگاه های اجرایی استان گفت: اولین جلسه شورای ورزش استان در خصوص ورزش جانبازان و معلولان و مشکلات آن ها برگزار شد اما اداره بهزیستی استان به عنوان یکی از دستگاه های مرتبط با این قشر از جامعه در جلسه حضور نیافت که در صورت حضور نیافتن در جلسات بعدی به صورت قانونی با این دستگاه برخورد می شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: همچنین توجه بیشتر به تشکیل کمیته های تخصصی می تواند مسائل و مشکلات ورزش استان را با سرعت بیشتری رفع کند.
حسین زاده گفت: بحث آموزش یکی از مسائلی است که در حوزه های اجتماعی و بخصوص ورزش می تواند در سلامت جسم و روح افراد تاثیر بسزایی داشته باشد و انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه تری به این بخش داشته باشد.
نخستین جلسه شورای ورزش خوزستان روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و یگان های نظامی و انتظامی استان برگزار شد.
این جلسه با محوریت بررسی مسائل و مشکلات ورزش جانبازان و معلولان برگزار شد که در آن مشکلات ورود این قشر از جامعه به عرصه ورزش و اجتماع، بهسازی اماکن ورزشی ویژه جانبازان، تسریع در ساخت مجموعه ورزشی جانباز، تخصیص اعتبار ویژه به ورزش جانبازان و معلولان، احداث کلینیک توانبخشی از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.