رییس مرکز بهداشت خوزستان: وضعیت “سالک” در خوزستان نگران‌کننده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس مرکز بهداشت خوزستان در حال حاضر رتبه دوم شیوع سالک را در کشور دارد، گفت: از آغاز سال تاکنون حدود ۹۰۰ نفر در استان خوزستان به بیماری سالک مبتلا شده‌اند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد:‌ از آغاز سال تاکنون حدود ۹۰۰ نفر در خوزستان به بیماری سالک مبتلا شده‌اند و شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شوشتر، رامهرمز و اهواز دارای بیشترین آمار ابتلا به بیماری سالک هستند.

وی تصریح کرد:‌ در سال‌های ۹۲ و ۹۳ شیوع بیماری سالک در خوزستان به اوج خود رسید و شاید خوزستان در این سال‌ها از نظر تعداد افراد مبتلا به این بیماری رتبه دوم را در کشور داشت؛ در این مدت تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سال به ۴ هزار نفر می‌رسید. با وجود این‌که اکنون آمار ابتلا به این بیماری در خوزستان کاهش بسیاری یافته اما از نظر شیوع این بیماری می‌توان گفت که خوزستان هم‌اکنون رتبه دوم را در کشور دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:‌ به نظر می‌رسد علت عمده شیوع این بیماری، افزایش تعداد جوندگان و همچنین افزایش جمعیت پشه خاکی است. پشه خاکی ناقل بیماری سالک و جوندگان و همچنین سگ‌های ولگرد مخزن عامل این بیماری هستند و علت افزایش جمعیت این نوع جانوران، تخلیه نامناسب نخاله‌های ساختمانی و عدم دفن زباله‌ها است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه تعداد ابتلا به بیماری سالک در خوزستان نسبت به سال‌های گذشته رو به کاهش است، گفت: با این وجود هنوز وضعیت این بیماری در خوزستان نگران‌کننده است. از آغاز سال تاکنون ابتلای حدود ۹۰۰ نفر به بیماری سالک ثبت شده است و ممکن است افرادی دیگری که به این بیماری مبتلا شده باشند که به مراکز بهداشتی ما مراجعه نکرده‌اند و بنابراین معتقدیم که تعداد واقعی افراد مبتلا به سالک بیش از این رقم است.

وی با اشاره به درمان رایگان بیماری سالک در مراکز بهداشتی استان خوزستان اظهار کرد:‌ در حال حاضر ۵ مرکز کاریوتراپی در خوزستان وجود دارد که به روش انجماد و به صورت رایگان، بیماری سالک را درمان می‌کند.

 
مرجع / ایسنا

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.