کارکنان کارخانه قند اهواز خواستار پرداخت مطالباتشان شدند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: جمعی از کارکنان کارخانه قند اهوازروز سه شنبه خواستار پرداخت مطالباتشان از سوی مسئولان این کارخانه شدند.
 یکی از این افراد که برای حل مشکل خود به استانداری خوزستان مراجعه کرده بودند اظهار داشت: این کارخانه به دلیل سوء مدیریت از سال ۸۶ تعطیل شده است .
وی افزود: تعدای از نیروهای این کارخانه در سال ۱۳۸۶ با ۴۰ میلیارد ریال بازخرید شدند در حالی که با همین مبلغ می توانستند دوبار کارخانه را راه اندازی کنند.
حاتمی ادامه داد: این کارخانه زمانی تعطیل شد که همه انبارها بیش از ۲۵ هزار تن شکر داشتند و به دلیل این که امکان پرداخت هزینه تعمیرات کارخانه و حقوق پرسنل را نداشتند کارخانه تعطیل شد.
او بیان کرد: این کارخانه ۴۴۰ نفر نیرو داشت که در حال حاضر به ۴۴ نفر رسیده اند که اغلب آنان یا بازخرید و یا بازنشسته اجباری و یا اخراج شده اند.
وی توضیح داد: این کارخانه در زمان فعالیت روزی ۳۰۰ تن شکر تولید می کرد و در سه شیفت هشت ساعته فعال بود.
وی در باره پیگیری هایی که انجام داده اند افزود: در سال ۹۲ در مقابل بانک ملی و بانک ملت در تهران تجمع کردیم و آن ها به ما قول پرداخت پول دادند که بعد از آن ۴۸ ماه حقوق معوقه را به صورت قسطی پرداخت کردند.
آقایار حسینی رئیس خانه کارگر استان خوزستان با تایید مشکلات این کارخانه گفت: متاسفانه سهامداران این شرکت که بانکهای ملی و ملت هستند نسبت به پرداخت معوقات این کارگران مصمم نیستند.
وی گفت: علی رغم تعطیل بودن این کارخانه کارگران همچنان از این کارخانه مراقبت و محافظت می کنند و در صورت پرداخت بیمه این کارگران بسیاری از آنان هم بازنشست خواهند شد.
وی گفت: بانک ملت حاضر به همکاری است اما بانک ملی عزم جدی برای حل مشکل کارگران این کارخانه ندارد و درصورت جدیت این بانک امکان حل مشکلات کارگران این کارخانه وجود دارد.
کارخانه قند اهواز در سال ۱۳۳۸ تاسیس شد و در ۱۴ کیلومتری جاده دغاغله قرار دارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.