آبادان و خرمشهر آماده مقابله با سیلاب احتمالی شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرماندار ویژه شهرستان آبادان در گفتگو با مهر گفت: وقوع احتمالی سیلاب در آبادان تحت کنترل است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

سید زین العابدین موسوی افزود: در صورتی که روستاهای حاشیه رودخانه‌ها در معرض خطر سیل قرار داشته باشند، به طور فوری تخلیه می‌شوند.

وی از دهیاران خواست در صورت مشاهده هرگونه نفوذ جریان آب در محل سکونت مردم موضوع را به فرماندار، ستاد بحران شهرستان و یا بخشداران مرکزی و اروندکنار اطلاع دهند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان اظهار کرد: مردم از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند و آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی را از طریق منابع رسمی جویا شوند.

بر اساس اعلام مدیریت آبنگاری و جزر و مدی سازمان نقشه برداری کشور، تراز آب کارون بر اساس داده‌های میدانی در این منطقه افزایشی است، بالاترین مد کارون در نیمه شب امشب خواهد بود.

بالا آمدگی آب می‌تواند منجر به آبگرفتگی مناطق اطراف رودخانه‌های کارون، بهمن شیر و اروند شود، مسئولان و مردم آمادگی داشته باشند.

در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ضمن تشکیل ستادهای بحران و اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم، تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی با تمامی ظرفیت و امکانات خود به حالت آماده باش درآمده‌اند.

فرماندار ویژه خرمشهر نیز با اشاره به ترمیم سیل بندهای برخی روستاها از جمله روستای ام التمن گفت: در حال حاضر خطری متوجه این روستا نیست.

کورش مودت افزود: اقدام لازم برای جلوگیری از شکسته شدن سیل بندها به خصوص در روستاهای غرب کارون انجام شده و سیل بندها تقویت شده‌اند، برای مقابله با سیل احتمالی آماده ایم‌.

مطالب پیشنهادی