آبادان به سامانه یکپارچه شهرداری الکترونیک مجهز می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شورای شهر آبادان گفت: آبادان به سامانه یکپارچه شهرداری الکترونیک مجهز می‌شود تا نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری‌ها نباشد و مردم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک امور مربوط به شهرداری را پیگیری کنند.

عبدالله کعبی رئیس شورای شهر آبادان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند باهدف راه‌اندازی سامانه یکپارچه شهرداری الکترونیک برای شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر قراردادی با شرکت صفا رایانه به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد کرده است.
وی بابیان اینکه کارهای مطالعاتی آن نیز آغازشده است، افزود: راه‌اندازی سامانه صدور مجوز ساخت‌وساز در محدوده منطقه آزاد اروند در گام نخست و در راستای تحقق پروژه شهر هوشمند انجام گرفت.
کعبی عنوان کرد: با استقرار کامل این سامانه نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری‌ها نیست و می‌توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک امور مربوط به شهرداری را پیگیری کنند.
رئیس شورای شهر آبادان اعلام کرد: همچنین افراد می‌توانند با واردکردن مشخصات ملک خود، شرایط ساخت ساز را از طریق اینترنت دریافت و عوارض آن را محاسبه و پرداخت نمایند و بدون حضور در شهرداری‌ها مجوز خود را دریافت کنند.
کعبی اظهار کرد: تسریع در انجام کار، حذف بروکراسی اداری، جلوگیری از فساد مالی، صرفه اقتصادی، ممیزی املاک، افزایش درآمد پایدار شهرداری، شفافیت مالی و حذف واسطه‌ها از مزیت‌های تحقق شهرداری الکترونیک است که امیدواریم به‌زودی به آن دست‌یابیم.
رئیس شورای شهر آبادان افزود: از یک ماه قبل، قرارداد این کار منعقد شد و در حال حاضر اداره فن‌آوری و اطلاعات شهرداری آبادان در حال برگزاری دوره‌های آموزشی به کارکنان و متصدیان امور است و طبق برنامه تا ۳ ماه آینده فاز اول اجرای این سامانه کلید می‌خورد.
وی گفت: این شرکت پیش‌ازاین در شهرهای مختلف کشور ازجمله تهران، شیراز و مشهد این سامانه را ایجاد کرده و می‌توانیم از تجربه اجرا در آن شهرها نیز برای بهره‌مندی بیشتر از سامانه استفاده کرد.
کعبی عنوان کرد: فعال‌سازی این سامانه در شهرداری‌ها کمک بزرگی به شفافیت مالی کرده و خدمت مهمی به مردم و شهرداری آبادان می‌کند.
مطالب پیشنهادی