تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسید

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین مطابق با استانداردهای جهانی در این پالایشگاه تولید می شود که بخش عمده آن بنزین یورو ۴ است.

سیدعلی اکبر میرقادری با اشاره به فازهای ۲ و چهار پالایشگاه آبادان افزود: با بهره برداری از این ۲ فاز، پالایشگاه آبادان جزء پیشرفته ترین و مدرنترین پالایشگاه های جهان در زمینه کیفیت و نوع فرآورده تولیدی قرار خواهد گرفت که در چرخه اقتصاد کشور تاثیرگذار است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: با بهره برداری از فاز ۲ و چهار پالایشگاه آبادان، میزان تولید بنزین در این پالایشگاه به ۲۰ میلیون لیتر خواهد رسید.
وی با تاکید بر اولویت جذب جوانان بومی منطقه در پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه تاثیر زیادی در اقتصاد و همچنین صادرات مواد نفتی کشور دارد که با بهره برداری فازهای ۲ و چهار وضعیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه بهبود خواهد یافت.
میرقادری با اشاره به خودکفا شدن ایران در تولید سوخت هواپیما گفت: تا قبل از تحریم سوخت مورد نیاز هواپیما از خارج کشور تامین می شد که اکنون در پالایشگاه آبادان سوخت هواپیماهای آموزشی و سم پاشی تولید می شود.
پالایشگاه نفت آبادان هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از محصولات مورد نیاز کشور را تامین می کند.
این پالایشگاه فرآورده‌های گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز،سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) را تولید می کند.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است.ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز بود.
پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است، خط لوله‌ ای نیز از آبادان به سمت تهران کشیده شده که در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد دارد.
مطالب پیشنهادی