تولید صادرات گرا در منطقه آزاد اروند حمایت می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از مهم‌ترین شاخص‌ها و اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت:از تولید با رویکرد صادرات در این منطقه آزاد حمایت می شود.

سید علی موسوی شنبه اظهار کرد : از تولید کالاهای دارای پتانسیل برای صادرات در محدوده منطقه آزاد اروند حمایت کرده و زمینه حضور آنها را در نمایشگاههای بین المللی و داخلی فراهم می کنیم.
وی کشور عراق را مقصد اصلی بیشتر تولیدات ساخت منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود : تاکنون جلسات متعددی با اتاق بازرگانی عراق و نخبگان تجاری و اقتصادی این کشور برای آشنایی و معرفی توانمندی های شرکت های مستقر در آبادان و خرمشهر برگزار شده است.
موسوی با اشاره به صادرات ۹۲ میلیون دلار کالای غیر نفتی از بندر خرمشهر در سال گذشته بیان داشت:صادرات کالا از بندر خرمشهر نسبت به مدت سال قبل ۷۵درصد رشد نشان می دهد.
وی همچنین گفت: به منظور جلوگیری از هدررفت منابع مالی و زمانی تولیدکنندگان، ایجاد توازن در زنجیره تولید و همچنین کاهش مراجعه تولیدکنندگان به سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سالجاری پروانه بهره‌برداری صنعتی تولیدکنندگان سایت صنعتی منطقه آزاد اروند با شرایط و ضوابط خاص به‌ صورت سه‌ ساله صادر می شود.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت:در سال جاری به دنبال این هستیم که تمام خدمات به صورت الکترونیکی در اختیار سرمایه گذران قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران معطلی کمتری در روند اداری داشته باشند.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.