فاز ۳ پالایشگاه آبادان وارد مدار تولید شد

عصر جنوب-asrejonoob.ir:مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت:فاز ۳ پالایشگاه آبادان که به منظور انجام تعمیرات اضطراری از سرویس خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.

  به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان اسنفدیار دائم الذکر افزود:مجتمع فاز ۳ این پالایشگاه از ساعت ۰۰:۰۰ شنبه ۹ اردیبهشت ماه به منظور انجام تعمیرات اضطراری از سرویس خارج شده بود و با وجود مشکلات پیش آمده در تخلیه کاتالیست از برج احیا و همچنین افزایش چشمگیر حجم کارهای تعمیرات اضطراری نسبت به برآوردهای اولیه، در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی اظهار داشت:همچنین با استفاده از تجربیات تعمیرات پیشین و شناسایی مشکلات و ریسک های موجود، اقدامات موثری در زمینه کاهش نرخ ریسک راه اندازی واحد وکاهش زمان تعمیرات آتی، صورت پذیرفت.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان شناسایی دقیق وضعیت فعلی، خطوط لوله و تجهیزات ثابت از لحاظ سلامت و خوردگی را اقدامی عنوان کرد که باعث کاهش فهرست کالای مورد نیاز تعمیرات اساسی آینده و صرفه جویی چندین میلیاردی گردید.
دائم الذکر تاکید کرد:ثبت اطلاعات مورد نیاز مهندسی معکوس و بومی سازی دانش ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدها و به کارگیری تجهیزات ساخت داخل در بخش های کت کراکر و بویلرها در راستای فرمان مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات موثر انجام یافته در تعمیرات اضطراری فاز ۳ پالایشگاه آبادان بود.
فاز سوم پالایشگاه نفت آبادان روزانه شش میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ تولید می کند.
پالایشگاه آبادان پنج فرآورده اصلی، تولید و تامین ۲۵ درصد از فراورده های نفتی مورد نیاز داخل کشور را برعهده دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.