منطقه آزاد اروند قطب گردشگری پزشکی کشور و حاشیه خلیج فارس می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir:رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:زیرساخت های لازم برای رونق گردشگری پزشکی با حضور شرکت های فعال در این زمینه فراهم شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا آموزنده در نشست خبری هفته سلامت در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی آبادان در جمع خبرنگاران افزود:در دو سفر جداگانه به بصره عراق اطلاعات درمانی استان بصره عراق را در اختیار گرفتیم و درصدد هستیم تا بیماران به صورت سازماندهی‌شده و از طریق شرکت‌های فعال در بخش گردشگری پزشکی وارد کشور شوند.
وی اظهار داشت:زیرساخت‌های لازم برای جذب بیماران عراقی با توجه به وجود تخصص‌های موجود و افزایش تخت‌های بیمارستانی در منطقه آزاد اروند مهیا است.
آموزنده گفت:به همین منظور تعرفه‌های پزشکی در هیات امنای دانشکده تصویب شده و بیماران عراقی و اشیه خلیج فارس بدون دغدغه و واسطه می‌توانند از خدمات درمانی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر استفاده کنند.
وی افزود:تلاش می شود، بیماران عراقی در مرز شلمچه سازماندهی شده و مراکزی که می‌توانند در دو شهرستان آبادان و خرمشهر به آنها ارائه خدمت کنند، معرفی کنیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان توجه ویژه و جدی دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان و اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اظهار داشت:هم اکنون به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۷۰۰ تخت بیمارستانی در شهرستان‌های تابعه دانشکده وجود دارد که با افتتاح طرح‌های جدید بیمارستانی در سال جاری این رقم به ۵۰۰ تخت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

جذب ۵۰ پزشک متخصص و پنج فوق تخصص در حوزه دانشکده علوم پزشکی
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه این نشست از جذب ۵۰ پزشک متخصص و پنج فوق تخصص در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.
وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های درمان در سال جاری را ارتقاء شاخص‌های اورژانسی بیمارستان‌های زیرمجموعه عنوان کرد و گفت:اورژانس‌ بیمارستان‌های طالقانی و شهید بهشتی آبادان و بیمارستان خرمشهر در سال جاری بهسازی و نوسازی می‌شود.
حجت‌الله جانبی از انجام ۱۷ عمل پیوند کلیه موفقیت‌آمیز در بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد و افزود:باوجود ۳۲۰ بیمار دیالیزی در شهرستان‌های تابعه به ازای هر ۶ بیمار یک تخت دیالیز وجود دارد که با استاندارد کشوری فاصله‌داریم ولی درصدد هستیم با افزوده شدن تخت‌های بخش دیالیز تخت‌های در سال جاری این مشکل را برطرف کنیم.
وی بیان داشت:۳۵۵ بیمار تلاسمی نیز شناسایی شده و خدمات درمانی و بهداشتی از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان به آنها داده می‌شود.
جانبی گفت: سال گذشته یکهزار و ۲۵۰ بازدید از موسسات، مراکز درمانی، مطب‌ها و دفاتر مامایی منطقه انجام شد که با ۷۰۰ تذکر و اعلام نواقص، ۱۰۰مورد احضار مسئول فنی و یک مرکز نیز پلمپ شد.
وی همچنین به راه‌اندازی مرکز شیمی‌درمانی و پزشکی هسته‌ای در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز مراجعه بیماران سرطانی به مرکز استان کاهش‌یافته است و درصد هستیم در سال جاری مرکز تیپ ۲ سرطان را نیز در شهرستان آبادان راه‌اندازی کنیم .
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:با اقدامات انجام شده، رادیولوژی‌ بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دیجیتال شده است.
طراحی مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ۳۰ هکتار زمین
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست از طراحی مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ۳۰ هکتار زمین خبر داد و افزود:این مجتمع با افق ۱۰ ساله طراحی و ساخته می‌شود.
نورالله طاهری از تکمیل بیمارستان اروندکنار بعد از ۳۰ سال اشاره کرد و افزود: با کمک سازمان منطقه آزاد اروند و همکاری وزارت بهداشت در ماه‌های آینده این بیمارستان به‌صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد و هم‌اکنون تجهیزات آن به از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین شده است.
وی احداث مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق خرمشهر، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی جدید آیت‌الله طالقانی آبادان، بازسازی بخش شمالی بیمارستان آیت الله طالقانی و افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را از دیگر اقدامات در حال انجام شده و یا در حال انجام دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد.
طاهری گفت:احداث مرکز دیالیز با ۸۰ تخت با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ،مرکز سوختگی و عفونی، مرکز اعصاب و روان، مرکز جامعه بیماری‌های زنان و نازایی و مرکز همایش‌ها دانشکده در دستور کار قرارگرفته است.
۹۲ خانه بهداشت در حال تعمیر
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست از تعمیر و نوسازی ۹۲ خانه بهداشت در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد و گفت:۳۰ مرکز درمانی شهری، ۱۷ مرکز روستایی و ۱۷ پایگاه بهداشت تا پایان سال جاری تعمیر، بهسازی و نوسازی می‌شوند.
شهرام ترحمی از مکانیزه شدن خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود:به همین منظور ۶۰۰ دستگاه رایانه در این مراکز توزیع شده تا مشخصات افرادی که خدمات درمانی و بهداشتی از مراکز دریافت می‌شوند، ثبت شده و آنلاین در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گیرد.
وی از افزوده شدن ۳۰ یونیت داندنپزشکی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد و اظهار داشت: ۹۵درصد دانش آموزان از وارنیش فلوراید استفاده می‌کنند.
افتتاح چهار مرکز فوریت‌های پزشکی در جنوب غرب خوزستان
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزوده شدن چهار پایگاه جدید اورژانس بین جاده‌ای در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد و افزود:با افتتاح این مراکز در کل کشور رتبه نخست را کسب کردیم.
شهرام مقام افزود: ۲۷ دستگاه آمبولانس جدید در سال گذشته به اورژانس تحویل شده و طبق آمار، سال گذشته حدود ۱۵ هزار ماموریت درون و برون‌شهری انجام شد.
پرداخت سه میلیارد ریال یارانه دارویی به بیماران صعب‌‎العلاج
در ادامه این نشست معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از پرداخت سه میلیارد ریال یارانه دارویی به بیماران صعب‌العلاج خبر داد.
مرتضی جعفری گفت:با استقرار پزشک داروساز در بیمارستان‌های تابعه ۱۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی دارویی شد.
وی ادامه داد:سال گذشته ۷۰۶ مورد بازرسی از مراکز تولید شهرستان‌های تابعه انجام شد و از داروخانه‌های منطقه نیز ۲۹۷ بار بازدید به عمل آمد.
جعفری گفت: همچین ۱۱پروانه تاسیس داروخانه صادر شده است.
وی اظهار داشت:مقدمات راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی غذا و دارو فراهم‌شده است و تجهیزات لازم نیز برای آن خریداری شد.
هفته سلامت سال ۹۶ با شعار زندگی سالم بانشاط و امید از جمعه اول اردیبهشت تا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.