عوامل ترک تحصیل دانش آموزان آبادانی شناسایی و رفع شوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شناسایی و رفع عوامل ترک تحصیل دانش آموزان آبادانی تاکید کرد.

جلیل مختار با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه یک جامعه و اهمیت یکه در جهان به این موضوع داده می شود، اظهار کرد: آموزش  و پرورش نهاد اجتماعی بسیار مهمی است که که مهارت های زندگی و تخصصی را به افراد منتقل می کند.

وی افزود: زمانی آموزش در درون خانواده انجام می شد اما پیچیدگی و تخصص گرایی در علوم مختلف سبب شد تا خانواده کارکرد آموزش خود را از دست بدهد و پس از آن نهادی به وجود آید که آن نهاد کار انتقال دانش و علم را به انجام برساند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی پس از نهاد خانواده نام برد و عنوان کرد: گفتگوهایی را به شکل نقد سازنده در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی در آبادان به ویژه در بحث مشکلات و معضلات موجود داشته و داریم که امید می رود اصلاحات لازم انجام شود.

مختار با تاکید بر حمایت و همراهی نمایندگان از آموزش و پرورش تصریح کرد: بایستی علل و عوامل ترک تحصیل دانش آموزان در آبادان شناسایی و استخراج شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته آمار فراوانی در زمینه ترک تحصیل دانش آموزان داشتیم، گفت: برخی خواسته ها همچون موضوع فرم مدارس وجود دارد که عرفا جنبه جبریه به آن داده اند و اگر چه این در این خصوص به طور قانونی اجباری وجود ندارد اما عرف موجود در جامعه آموزشی به آن رنگ اجبار داده است،  یعنی آن کسی که به مدرسه می رود خود را مکلف به تهیه و پوشیدن فرم مدرسه می داند و به نظر وی اگر این کار انجام نشود او را ثبت نام نخواهند کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چقدر بتوانیم هزینه انتظارات و آموزش را که علاوه بر تاثیرگذاری بر روی آموزش، منجر به افزایش آمار نابه هنجار ترک تحصیل در بین دانش آموزان می شود را برای مردم کاهش دهیم به طور قطع راه کسب آسان علم و دانش را برای دانش آموزان مهیا کرده ایم.

مختار ادامه داد: اگر چه در قانون اساسی موضوع دریافت ها در بحث آموزش در مدارس دولتی از ابتدایی تا دوره متوسطه رایگان است اما عکس این قضیه در آبادان رخ می دهد و این مسئله تعجب آور است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، بر نظارت جدی روسای آموزش و پرورش آبادان و اروندکنار بر عملکرد مدیران مدارس تاکید کرد و افزود: انجام برخی تبانی ها از سوی مدیران با برخی کارگاه های تهیه البسه مدارس، مناسب و پسندیده نیست و بایستی به نحو مطلوبی بر این مسئله نظارت و مدیریت شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر به دنبال دریافت مصوبه ای از هیئت مدیره سازمان منطقه اروند برای اعطای بسته های حمایتی به دانش آموزان بی بضاعت هستیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.