نخستین شناور مسافری فایبرکربن کشور در چوئبده ساخته شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب گفت: نخستین شناور مسافری فایبرکربن کشور در چوئبده آبادان طراحی و ساخته شد.

رضا زند گفت:جنس بدنه این شناور فایبرکربن است که نخستین بار در خاورمیانه توسط متخصصان داخلی با کمک یک شرکت سوئدی طراحی و ساخت آن به پایان رسیده است.
وی اظهارکرد:این شناور به طول ۲۴ متر و عرض پنج با ۲٫۸ متر ارتفاع ، ظرفیت حمل ۶۰ نفر مسافر و ۳۰ تن بار عرشه را دارد.
وی هزینه ساخت این شناور را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیش از این برای خرید این نوع شناور از کشور هلند باید دو برابر هزینه ساخت آن را پرداخت کنیم.
مدیرعامل شرکت کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب، افزود: این شناور برای جابجایی خدمه سکوهای نفتی و بار در خلیج فارس مورد استفاده قرار می گیرد.
وی به ساخت شناورهای کمپوزیت با روش VIP در شرکت کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب چوئبده آبادان اشاره کرد و بیان داشت:استقبال خوبی از ساخت شناورهای کمپوزیتی در کشور شده و این شرکت در حال ساخت دو شناور صیادی و باری در این زمینه است.
زند گفت:با توجه به شرایط خاص اقلیمی، جوی و اقتصادی در منطقه شناورها بر اساس نیاز منطقه توسط متخصصان داخلی این شرکت طراحی و ساخته می شوند.
وی به برخی از مزیت های شناورهای فایبرکربن و کامپوزیت اشاره کرد و بیان داشت:این نوع شناورها برتری زیادی نسبت به شناورهای فلزی به‎ ویژه در حوزه شناورهای تندرو و مسافری از جمله مصرف سوخت کمتر و ارزان‎تر، وزن کمتر، موتور سبک تر و سرعت بیشتر شناورها دارند.
نخستین شناور جدید دو بدنه کشور توسط طراحان شرکت کشتی سازی نوح چوئبده آبادان پارسال به آب انداخته شد./ ایرنا

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.