آخرین اظهارات در خصوص گور جمعی کشف شده در آبادان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به کشف بقایای چند جسد در آبادان گفت: این‌که این محل، گور دسته‌جمعی بوده و یا مربوط به زمان جنگ باشد، برای ما قابل تایید نیست و هر کسی بر حسب ظن خود مواردی را مطرح کرده است.

سرهنگ سیدمحسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ هنوز نمی‌توان گفت که محل کشف بقایای چند جسد در آبادان، گور دسته‌جمعی بوده و یا افرادی کشته شده‌اند یا این‌که دفن این اجساد به زمان جنگ بازمی‌گردد.

وی افزود: این‌که این محل، گور دسته‌جمعی بوده و یا مربوط به زمان جنگ باشد، برای ما قابل تایید نیست و هر کسی بر حسب ظن خود مواردی را مطرح کرده است. هنوز هیچ چیز مشخص نیست و موضوع توسط مراجع‌ ذی‌صلاح در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی آبادان گفت:‌ این چاله در حاشیه جاده آبادان ـ شادگان و در یک زمین کشاورزی پیدا شده و در آن تکه‌های چند جسد از جمله دو جمجمه و مقداری استخوان‌های سینه و قلم پا وجود داشت.

وی ادامه داد:‌ جمجمه‌ها و استخوان‌ها به سردخانه تحویل داده شده است.

تقی‌زاده گفت: مشخص نیست که چند جسد در این چاله وجود داشته و آیا مرد و یا زن هستند و مرگ و دفن آنان به چه زمانی بازمی‌گردد. هیچ کدام از گمانه‌زنی‌ها درباره کشف این اجساد قابل تایید نیست و در این زمینه تا انجام بررسی‌های لازم نمی‌توان اظهار نظر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است آثار بیشتری کشف شود؟ گفت: ‌هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. تفحص نکرده‌ایم و تا دستور بعدی دست نگهداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به کمک کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه بررسی محل کشف بقایای اجساد در آبادان عنوان کرد: هنوز از سوی این کمیته کسی به آبادان نیامده است؛ قرار است نماینده آنان بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) در‌ آبادان حضور یابند و پس از آن بررسی لازم انجام خواهد شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.