تکمیل افتخارات خوزستان با صعود نفت به لیگ برتر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با صعود به لیگ برتر فوتبال کشور، هفتمین افتخار بزرگ ورزش خوزستان را در فصل جاری رقم خواهد زد.

استان خوزستان به عنوان مهد ورزش ایران، همواره افتخارات بزرگی را به طرق مختلف و در رشته‌های انفرادی و تیمی کسب کرده که نام بردن از آنان به تألیف یک کتاب نیاز دارد و از حوصله گزارش، خبر و مقاله‌ها خارج است.

بدون احتساب گذشته قصد داریم مستقیماً به عملکرد ورزش این استان در فصل جاری بپردازیم که باز هم این استان علاوه بر ورزش‌های تیمی، در رده‌های انفرادی نیز موفق بوده و علاوه بر میزبانی‌های و قهرمانی‌های ملی و بین‌المللی، توانسته سهمیه‌های المپیک را از آن خود کند.

روز گذشته نیز تیم فوتبال استقلال خوزستان دست به کار بزرگی زد و با ارائه یک فوتبال فنی و پاک با شایستگی جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را بر بالای سر برد و این از معدود دفعاتی بود که استان خوزستان از ته دل و یک‌صدا و یک‌دل در کنار هم به شادی پرداخت.

مردم این جلگه زر خیز شب گذشته تا پاسی از شب به شادی پرداختند و به خوزستانی بودن خود بالیدند، چراکه شاگردان عبدالله ویسی، در نهایت بی‌ادعایی و در بین تیم‌های بزرگی چون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی و حتی فولاد خوزستان توانستند با قامتی استوار بر بام فوتبال ایران قرار گیرند.

این پیروزی نشان داد، بلندآوازگی خوزستان تنها به مقطعی منتهی نمی‌شود و این استان همواره قطب اصلی ورزش در کشور بوده است.

در فصلی که گذشت، ابتدا تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با حضور در رقابت‌های غرب آسیا، عنوان نخست این جام را از آن خود  کرد و موفق شد به جام باشگاه‌های آسیا را ه  پیدا کند.

این تیم در اردیبهشت‌ماه جاری نیز، موفق شد عنوان قهرمانی سوپر لیگ بسکتبال کشور را از آن خود کند و در کسب این عنوان هت‌تریک کرده و نام خود را برای همیشه به عنوان یک قدرت در بسکتبال کشور و آسیا مطرح سازد.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان نیز در جدال با هم استانی خود، موفق شد در دومین حضور خود در سطح اول بسکتبال کشور که یکی از معتبرترین لیگ‌های بسکتبال قاره آسیا به شمار می‌رود، عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کند و نماینده ایران در رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های غرب آسیا در سال ۲۰۱۶ میلادی شود.

همچنین در واترپلو نیز تیم نفت امیدیه موفق شد در رقابت‌های لیگ برتر واترپلوی کشور عنوان دوم را کسب کند و به جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کند و افتخاری دیگر را برای ورزش خوزستان به دست آورد.

در رده بانوان نیز، تیم شطرنج بانوان پتروشیمی بندرامام موفق شد قهرمان لیگ شطرنج بانوان کشور شود، همچنین تیم تکواندو آبادان عنوان سوم لیگ برتر کشور را از آن خود کرد.

همچنین پتروشیمی بندرامام در رشته پینگ‌پینگ نیز حائز رتبه شد و ضمن اینکه مقام دومی این تیم قطعی شده، امروز برای کسب عنوان قهرمانی به میدان خواهد رفت.

و سرانجام تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، یک دیدار حساس را روز دوشنبه در پیش دارد که در صورت پیروزی، سهمیه خوزستان رد لیگ برتر فوتبال کشور را حفظ خواهد کرد و به این آوردگاه صعود می‌کند تا افتخارات هفت‌گانه استان خوزستان در فصل جاری تکمیل شود.

حالا استان خوزستان یک دل و یک صدا نفت آبادان را صدا می‌کند تا باز هم افتخاری دیگر برای مردم مظلوم و محروم این استان سراسر استعداد رقم خورد و چه بسا که این افتخار آفرینی‌ها را پایانی نیست و خوزستان همواره در ورزش و قهرمان‌پروری از پیش تازان است.

مردم استان خوزستان از امروز و پس از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال، در فضای مجازی همدیگر را به حمایت از تیم فوتبال نفت آبادان دعوت می‌کنند و قصد دارند که این تیم را در روز دوشنبه تنها نگذارند و با حمایت همه جانبه خود، این تیم نیز لیگ برتری شود.

حال خوزستان و شهر آبادان در آستانه خلق یک حماسه دیگر است، همانگونه که روز گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز، فرهنگ اصیل خوزستانی و ورزشی مردم این خطه به نمایش گذاشته شد و به زیبایی هر چه تمام‌تر این دیدار سراسر هیجان و حساسیت برگزار شد، این بار در آبادان و در ورزشگاه تختی، عاشقان زیادی روز دوشنبه برای حمایت از زرد طلایی، ۹۰ دقیقه تنها به حمایت و تشویق تیم خود خواهند پرداخت، و با احترام به تیم حریف، تنها فریاد «لیگ برتر ما آمدیم» را سر خواهند داد.

امید که این پیروزی‌ها مستمر و همواره بر مردم شایسته این استان ارزانی گردد تا جوانان محروم این منطقه در پس سختی‌ها و مشقت‌های زندگی خود به ورزش روی آورده و در حاصل از زندگی شادابی برخوردار شوند.

===========

گزارش: علی دایلی

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.