تعدادی از کارگران بازداشتی گروه ملی آزاد شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان از آزاد شدن ۱۱ کارگر بازداشتی گروه ملی فولاد خبر داد.

سید نور محمد پور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان امروز از آزاد شدن ۱۱ کارگر بازداشتی گروه ملی فولاد خبر داد و اظهار کرد: سایر کارگران بازداشتی‌ نیز به‌تدریج از روز شنبه آزاد می‌شوند.
وی بیان کرد: هیأت رسیدگی به وضعیت شرکت گروه ملی به ریاست دادستان اهواز جلسات خود را جهت بررسی و حل مشکل این شرکت ادامه می‌دهد و پیگیر وضعیت کارگران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، کارکنان شرکت گروه ملی فولاد در هفته‌های گذشته با برگزاری تجمعاتی در سطح شهر اهواز، خواستار رسیدگی به وضعیت شرکت، راه‌اندازی مجدد خطوط تولید و دریافت مطالبات خود شدند.
در پی تعطیلی شرکت، برای حل مشکلات مالی و پرداخت مطالبات معوقه کارکنان، شرکت گروه ملی فولاد ایران از فروش محصولات تولیدی خود در بورس معاف شده بود.
ورود مواد اولیه به میزان ۹ هزار تن به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و پرداخت مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بابت ۲ ماه از حقوق معوق کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته گذشته است.
کسری غفوری مدیر عامل شرکت گروه‌ملی اظهار می‌کند: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی دوباره دیگر خطوط کارخانه مورد نیاز است که با توجه به توانایی گروه ملی در زمینه تولید محصولات فولادی، در آینده دیگر فازهای کارخانه وارد مدار خواهند شد و از این بابت کارگران می توانند اطمینان خاطر داشته باشند.
هفته گذشته با توجه به پرداخت بخش عمده مطالبات کارکنان و ورود مواد اولیه به شرکت، مسؤولان استانی و مدیرعامل شرکت گروه‌ ملی خواستار بازگشت کارکنان به محل کار شدند اما در پی تداوم تجمعات اعتراضی بدون مجوز در سطح‌ شهر، تعدادی از آنها دستگیر شدند.
مطالب پیشنهادی