ده‌ها هزار قطعه صنعت نفت بومی سازی شده اند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سید عبدالله موسوی ظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه ساخت داخل نفت و حفاری خوزستان اظهار کرد: بهترین راه مقابله با تحریم های کشور علیه صنعت نفت ایران مقاومت است؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس کشور، رزمندگان و ملت دفاع کردند، امروز هم بهترین استراتژی در قبال کارزار اقتصادی، مقاومت است.

وی افزود: باید پتانسیل های خود را رونمایی و دانش های پنهان را آشکار و در عین حال از پژوهشگاه ها، دانشگاه ها، کارگروه های تخصصی و شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: در شرکت ملی حفاری، شرکت ملی مناطق نفتخیز و دیگر شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران، ده ها قلم قطعات داخلی استفاده می کنند و باید با تعامل تعداد آنها را افزایش داد.

موسوی یادآور شد: کارفرما باید اینقدر انعطاف داشته باشد تا یأس و ناامیدی به عنوان بدترین آفت ایجاد نشود؛ باید به کارکنان و تولیدکنندگان امیدواری دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: کشوری که این همه دشمن دارد و با دین، مذهب، فرهنگ و ایدئولوژی آن مخالفت می شود، معلوم است که در برخی زمینه ها شاید تحت تأثیر خباثت دشمنان قرار بگیرد.

موسوی اضافه کرد: شاید دیگر جنگ سخت نباشد ولی دشمنان تلاش می کنند که فرهنگ، اقتصاد و نفت را تحت تأثیر قرار بدهند و یا با تبلیغات به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ غرفه در این نمایشگاه ادامه داد: باید از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم، هرچند با استفاده برخی قطعات در مواردی سیستم دچار خسارت شده ولی باز هم این حمایت ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به لزوم بهره مندی بیشتر از شرکت های بومی خوزستان در صورت تقویت توانمندی تولید آنها اظهار کرد: در مناطق نفتخیز ده ها هزار قلم قطعه مورد استفاده، بومی شده و در حفاری شاید به این میزان نباشد ولی باز هم به بومی سازی قطعات توجه ویژه ای داشتیم.

موسوی با اشاره به اینکه میلیاردها تومان نیازهای ما از خارج استان خریداری می شود، گفت: یک هزار میلیارد تومان گِل حفاری از دیگر استان ها خریداری می شود که در صورت فعال شدن این ظرفیت در استان گردش مالی و اشتغالزایی بسیاری برای خوزستان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر تمام طرح های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شود تمام دکل های حفاری احیاء می شود، گفت: امور کالای شرکت ملی حفاری ایران اولویت اول خریدهای موردنیاز را به اهواز اختصاص می دهد؛ لوله سازی، فولاد اکسین و شرکت های بومی خوزستان باید با جدیت تقویت شوند.

مطالب پیشنهادی